شنوایی: امکانی برای ابراز کامل خود

ما اساساً و اغلب اوقات در حال گفتگویی درونی با خودمان هستیم و طوری که ما گوش می‌کنیم، توسط دغدغه‌هایمان از قبیل موفق بودن، تائید شدن، تمایل به دانستن اینکه «برای ما چه دارد»، چطور از آب درمی‌آید و غیره تعیین می‌شود. این صدای گوینده ذهنی، الزاماً بد نیست فقط باعث می‌شود ما واقعاً دیگران را نشنویم و دیگران نیز ما را نشنوند. 

9 مؤلفه کلیدی در راهبری سازمانی

سنجش، اندازه‌گیری و مدیریت فرهنگ دشوار است، اما توجه به 9 مؤلفه متمایز می‌تواند به راهبران سازمانی در ارزیابی نقاط قوت و ضعف فرهنگ سازمانشان کمک کند.

شیده صدق بینا، یکی از بنیان‌گذاران و مشاوران ارشد شرکت مشاوره Insigniam، در مقاله‌ای به بیان 9 مؤلفه فرهنگ کار سازمانی می‌پردازد و روایت‌هایی در جهت شرح و توضیح این مؤلفه‌ها می‌آورد. در ادامه خلاصه‌ای از این مقاله را مطالعه می‌کنید.

سه راه برای گذر از چهارمین انقلاب صنعتی

  • در بخش راهبری

ما در آستانه چهارمین انقلاب صنعتی هستیم و مدیران اجرایی سازمان‌های مختلف، خود را آماده می‌سازند تا یک بار دیگر با چالشی هولناک مواجه شوند. با توسعه سریع فناوری‌های تأثیرگذاری چون: اینترنت اشیا، هوش مصنوعی، نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی و محاسبات کوانتومی، این انقلاب توان متحول ساختن هر حوزه صنعتی در هر سطحی و در هر کشوری را خواهد داشت.

کارایی چشمگیر: هدفگذاری برای چیزی ورای پیش‌بینی

  • در بخش کارایی

کارایی چشمگیر اغلب با تعهدی الهامبخش به دستاوردهای خارق‌العاده آغاز میشود. اما تعهد به پیامدی غیر منتظره و چشمگیر در واقع به چه معناست؟

این نوع هدف حداقل دو مورد از ویژگی‌های زیر را داراست:

  • از تعهد به پیامدی حاصل می‌شود که براساس عملکرد گذشته قابل پیش‌بینی نیست.
  • مسیر تحقق آن در ابتدا روشن نیست.
  • قوی‌ترین الهام‌بخشی را در افراد، تیم‌ها و سازمان‌ها ایجاد می‌کند.

چه تعهدات غیرمنتظره‌ای را می‌شناسید که چنین ویژگی‌هایی داشته‌اند؟ چه کسی آنها را ساخته است؟

عضویت در این فید خبری